IMPORTANCE OF TEACHING DIGITAL GAMES' DESIGN PROGRAMS _IN ARABIC LANGUAGE_ AT THE FACULTIES OF ART AND DESIGN IN EGYPT AND ARAB COUNTRIES

Document Type : Specialized scientific research papers

Author

Egypt- Alexandria Alexandria University- Faculty of Fine Arts Decor Department

10.47436/jaars.2022.148265.1095

Abstract

The problem of research is the emergence of need to confess new programs of study in Egyptian and Arab universities, corresponded to the development of society's interests and culture, while also preserving the Arabic identity, keeping pace with the labor market to meet the needs of the contemporary industry sectors that significantly and directly affect the increase in national income and the growth of the digital economy; The research focuses specifically on the field of designing digital games, By using the descriptive and comparative approach, the research presents programs of study to teach digital games' design in Arab and foreign universities, the importance of the research is shown in focusing the importance of presenting programs to teach digital game design in Egypt and the Arab countries in Arabic language which matches the Arab identity. The Conclusion is: by activating these technical new programs, the largest segment of Egyptian and Arab students can benefit from it, whom may prevent them from studying these programs because it is taught around the world in English and other non-Arabic languages.

Keywords

Main Subjects


أحمد فؤاد باشا، العربية لغة العلم والحضارة والحياة، جريدة الخليج في يوم، يوليو، 2015.
جميل حمداوي، اللغة العربية وتدريس العلوم، جريدة ديوان العرب، ديسمبر، 2006.
سيجريد هونكه، شمس العرب تسطع على الغرب: أثر الحضارة العربية في أوروبا، ترجمة فاروق سعيد بيضون، وكمال دسوقي، دار صادر، بيروت، 1964.
مبادرة محمد بن راشد نداء لإيقاظ العقلاء، العربية لغة أزلية تصارع الأجنبية سعياً لتعزيز الهوية، دار الإعلام العربية،2012.
معراج أحمد معراج الندوي، اللغة العربية ودورها في بناء الحضارات العالمية، نداء الهند، عدد يناير، 2019.
معراج أحمد معراج الندوي، اللغة العربية ومواكب الحضارة الإنسانية، جريدة الرياض، ديسمبر، 2021.
نجوى لغريس، وأحمد أوزي، قراءة مختصرة في تقرير مؤشر القراءة العربي، منشورات مجلة علوم التربية، مطبعة النجاح الجديدة، الدار البيضاء،2017.
Fikret Korur, Sacip Toker, Ali Eryılmaz, Effects of the integrated online advance organizer teaching materials on students’ science achievement and attitude, Journal of Science Education and Technology, 2016.
https://islamicsham.org/nashrah/3873
https://news.un.org/ar/story/2021/02/1071252