THE INTEGRATION OF VISUAL ARTS IN EUROPE IN THE SECOND HALF OF THE 20TH CENTURY

Document Type : Articles and research extracted from theses

Authors

1 Faculty of Fine Arts, Helwan University, Egypt

2 History of art, Fine arts, Helwan University, Cairo, Egypt.

3 History of Art Department Faculty of FineArts Helwan University Egypt

10.47436/jaars.2021.82921.1025

Abstract

By the beginning of the Twentieth Century and the emergence of modern artistic trends together with the independence of artists in Europe, the concept of integration crystallized in the world of thought and art. It was then when European artists had the opportunity to learn and be inspired by each other's work, like the various fields of art meet and interact in a connected chain with respect to the elements, media, and principles of each. Incorporating the visual arts allows the internal limitations of each field to be overcome and gives the artist freedom and inspiration. Since then, it has had a common goal, which is to aspire to the aesthetic form and express the abstract spiritual content, through the harmonious form. The merging of the different arts reflects modern intellectual trends to become a living reality, it represents most of the art schools and shows a departure from the classical framework towards modernity and is still regenerating into our time.

Keywords

Main Subjects


إدوارد لوسي سميث : ترجمة : أشرف رفيق عفيفي ،الحركة الفنية منذ عام 1945 ، المجلس الأعلى للثقافة، ط1. 1997م  .
تارانيينكو. زبيجنييف: قضاءات شاينا المسرحية،  ترجمة: هناء عبد الفتاح، مراجعة:  دوروتا متولي 2008م.
جوزيف شاينا: السرد التشكيلي في المسرح العضوي ، ترجمة: د. هناء عبد الفتاح 1997م.
سليم سحاب: صلة القربى بين الفنون، مجلة الكواكب، العدد 3071 ، 8 يونيو 2010م.
 شاكر عبد الحميد: الفنون البصرية وعبقرية الإدراك، القاهرة، الهيئة المصرية العامة للكتاب، 2008م.
شاكر عبد الحميد: العملية الإبداعية في فن التصوير، القاهرة، عالم المعرفة ،1987م.
فاروق وهبة: حوارات في لغة الشكل، آفاق الفن التشكيلي ، القاهرة، الهيئة العامة لقصور الثقافة، سلسة شهرية، الطبعة الأولى، مايو 2007م  .
محمود بسيوني: الفن في القرن العشرين من التأثيرية حتى فن العامة ، القاهرة، دار المعارف ،2001 م .
محمد حسن توفيق: هوكني انجليزي رسم في مصر، المحيط الثقافي، فبراير 2002 ع42 .
محمد زكريا طه: أثر التكعيبة في فن النحت المعاصر،القاهرة ، 1990 م .
مختار العطار :أفاق الفن التشكيلي علي مشارف القرن الحادي والعشرين ،القاهرة، دار الشروق، الطبعة الأولى، 2000.
محمد حمزة : البوب فن الجماهير، القاهرة، المجلس الأعلي للثقافة، 2001.
 
Hultén, Pontus (1987) Futurism & Futurisms – Thames and Hudson.
Banham, Martin et al. (1989). The Cambridge Guide to World Theatre.
Bablet, Denis (1976). The Revolutions of Stage Designs in the 20th Century. University of Missouri.
Chilvers, Jan et al. (1988). The Oxford Dictionary of Art.
Chilvers, Jan et al. (1990). The Oxford Dictionary of Art.
Clarke, Mary, and Crisp, Clement (1978). Design for Ballet. Hawthorn Books; First Edition.
Orell Füssli Henning Rischbieter Schröer - Druck Konvolut (2016).Theatre Lexikon.
Williams, Peter (1981). Master Pieces Boccet Design. Phaidon Press.
دارين علي نبيل وهبي: فن الجرافيك الإسباني، وأثره على الاتجاهات الفنية المعاصرة، رسالة ماجستير، غير منشورة، كلية الفنون الجميلة، جامعة حلوان، 2008.
محسن عبد الفتاح على علام: أثر المحاولات التجريبية في فن الجرافيك المعاصر من خلال التجويد، رسالة دكتوراه، غير منشورة،  جامعة حلوان، 2007 .